Centrum Handlowe - Janki
Holcim (dawniej Lafarge) dostarczył beton towarowy do rozbudowy centrum handlowego w ilości 53 tys. m³. Aby nie zakłócić codziennej działalności CH Janki, a także zapewnić sprawną logistykę z pominięciem zakorkowanych warszawskich ulic, efektywnie prowadziliśmy prace w godzinach nocnych oraz w niedziele.
Podwarszawskie Janki od 1999 roku kojarzone są już nie z typową podmiejską okolicą, ale z wielkim centrum handlowym. To właśnie tu powstał jeden z największych parków handlowych w Polsce – CH Janki. Od początku nowe centrum miało przyciągać na zakupy mieszkańców z południowych obrzeży Warszawy.
Jednak po 20 latach funkcjonowania obiekt nie spełniał w pełni oczekiwań klientów, dlatego zdecydowano się na rozbudowę i modernizację. Dzięki temu dzisiaj w Centrum Janki działa 170 lokali, a cały obiekt liczy 94 tys. m2, czyli prawie tyle, co warszawska Arkadia.
Właścicielami Centrum Janki są: spółka celowa CH Janki sp. z o.o., zarządzana przez Cromwell Polish Retail Fund, Global City RE Poland sp. z o.o., Leroy – Merlin Inwestycje sp. z o.o. oraz Taima Investments sp. z o.o. Obiektem zarządza firma Apsys Polska.
Największymi najemcami w CH Janki są Leroy Merlin, Media Markt i hipermarket Auchan. Działa też kino Cinema City. Klientów przyciąga bliskość sklepu IKEA oraz retail parku z artykułami dla domu, co czyni tę lokalizację atrakcyjną i komplementarną.
Rozbudowa i modernizacja CH Janki
Niewystarczająca ilość miejsca postojowego, mała liczba sklepów, a także konieczność dopasowania do trendów XXI wieku – to powody, przez które obiekt wymagał renowacji. Cała inwestycja zakładała rozbudowę popularnego centrum handlowo-usługowo-rozrywkowego z garażem podziemnym, infrastrukturą techniczną wewnętrzną i zewnętrzną, układem drogowym oraz zagospodarowaniem terenu.
Handel tak bardzo się zmienił, nawet w ostatnich pięciu latach, że inwestycje były konieczne. (…) Inwestycja kosztowała 65,4 mln EUR i pod względem finansowym zmieściliśmy się w zakładanym budżecie. Jedynie czas remontu okazał się o 8 miesięcy dłuższy od planowanego. To cena zapłacona za to, że mimo trwających prac budowlanych centrum cały czas normalnie działało
Postawiono nie tylko na nowoczesny design, ale przede wszystkim praktyczne rozwiązania, które za zadanie mają zarazem ułatwić, jak i zachęcić do dokonywania zakupów właśnie w tym obiekcie. Dlatego podczas rozbudowy centrum zyskało dodatkowe 21 tys. m2 powierzchni handlowej, czyli tyle, ile mieści cała galeria Warszawa Wileńska.
Przy okazji rozbudowy odświeżono też tzw. starą część, otwartą 20 lat temu. Główne wejście przesunięto o kilkadziesiąt metrów w stronę ulicy Mszczonowskiej, a we frontowej części pojawiły się nowe sklepy. W całym centrum pojawiły się ławki, ekrany ledowe oraz punkty ładowania smartfonów.
Szczególny nacisk został położony na parking, który do
tej pory utrudniał dotarcie do zaparkowanego pojazdu podczas niepogody, dlatego też w miejscu parkingu naziemnego dobudowano parking podziemny (na prawie 5 hektarach) i liczba miejsc postojowych zwiększyła się dzięki temu o 1,2 tys. (do liczby 3 tys.). W części naziemnej ustawiono 20 ładowarek dla samochodów elektrycznych.
Rozbudowę podzielono na dwa etapy:
- I etap został zakończony w grudniu 2018 r. i udostępniono wówczas 9,6 tys. m2 dodatkowej powierzchni, otwarto też 40 sklepów
- II etap został zakończony w sierpniu 2019 r. i doszło 11,96 m2 nowej powierzchni oraz 30 punktów handlowych
Ostatnim z etapów modernizacji była aktualizacja systemu identyfikacji wizualnej, i tak wprowadzono nowy logotyp. Sygnet w logo nawiązuje do znaku nieskończoności i podkreśla nieskończenie wiele możliwości zakupowych, jakie oferuje Centrum Janki – taka jest unowocześniona nazwa obiektu.
Proces rozbudowy i modernizacji trwał dwa lata i 21 sierpnia 2019 roku centrum otworzyło się na nowo. O tym, jak ważne było to wydarzenie, niech świadczy fakt, że w ciągu pięciu dni świętowania obiekt odwiedziło ponad 100 tys. osób.
Decyzję o rozbudowie centrum podjęliśmy osiem lat temu. Przed rozpoczęciem prac mieliśmy wynajętą nową część w 65 procentach. Faktyczna budowa rozpoczęła się w 2017 roku. Dziś Centrum Janki jest w pełni gotowe i wynajęte w ponad 90 procentach. Na funkcjonowanie centrum nie wpłynęły nawet niedziele bez handlu, a sklepy utrzymały przychody.
Jedna z największych galerii handlowych w Polsce
Dzięki rozbudowie w CH Janki pojawiło się ponad 70 nowych salonów sieciowych marek, głównie oferujących modę damską, męską oraz akcesoria. Są wśród nich marki modowe, takie jak Zara, Bershka, Stradivarius, Oysho, Concept Store, sklep sportowy Martes Sport, Deichmann. Segment beauty uzupełnił salon Time for Wax, Drogeria Natura oraz salon Neo Nail. Powiększono również część gastronomiczną i Restaurama liczy 20 lokali, w tym restauracje serwujące dania kuchni z różnych stron świata.
Bogata oferta, odnowione, przyjazne wnętrza oraz szereg udogodnień z pewnością przypadną do gustu wszystkim odwiedzającym nasze centrum
Nowa elewacja i wygląd sprawiły, że centrum wpisuje się w krajobraz i wpływa na pozytywny odbiór tego miejsca przez klientów. Dzięki inwestycji Centrum Janki stało się przede wszystkim miejscem do przyjemnego spędzania czasu, rozrywki czy jedzenia, tym bardziej cieszy nas świadomość, że to Holcim dostarczał beton i mógł mieć swój udział w pracach modernizacyjnych.
Holcim dostarczył beton towarowy do rozbudowy CH Janki
Zadaniem Holcim była dostawa betonu towarowego – dostarczyliśmy go w ilości 53 tys. m³.
Rozbudowa Centrum Janki była prowadzona przy czynnej starej części, a prace (w tym betonowanie) prowadzone były głównie w godzinach nocnych. Przez to też największym wyzwaniem była organizacja dostaw w godzinach nocnych. Główne betonowania odbywały się po godzinie 22.00 i kończyły się we wczesnych godzinach porannych, ponadto zdarzały się betonowania w niedzielę, gdy centrum było zamknięte.
Działające centrum handlowe powodowało również utrudnienia w podawaniu mieszanki. W tym celu wykorzystywaliśmy bardzo duże pompy (70 mb oraz 80 mb) i do tego nierzadko dochodził rurociąg o długości do 100 mb. W przypadku mniejszych betonowań w ciągu dnia problemem była logistyka, ponieważ ulice Warszawy za dnia są zakorkowane, co utrudniało terminowe i bezpieczne dostawy mieszanki betonowej.
Mimo tych trudności uważamy, że sprostaliśmy wyzwaniu i Holcim pokazało, że jest partnerem dostosowującym się do najbardziej wymagających prac i grafików.
Podsumowanie
Harmonogram pracy przy rozbudowie Centrum Janki był precyzyjnie ustalony i cały cykl produkcyjny musiał być dostosowany do działającego centrum handlowego. Holcim podszedł do tego zadania profesjonalnie i elastycznie – udało nam się tak dostosować godziny pracy kierowców oraz dostępną flotę, aby cała praca odbywała się płynnie i dynamicznie.
Najważniejsze informacje o inwestycji
Rozwiązania i usługi dla budynków
Przejdź do zakładki Budynki, aby uzyskać więcej informacji i dowiedzieć się, jakie produkty Holcim rekomenduje dla takich kategorii jak: dom jednorodzinny, budynek wielorodzinny, obiekt biurowo-usługowy, obiekty użyteczności publicznej oraz obiekty przemysłowe i centra logistyczne.