Dbamy o pracowników
Jesteśmy Top Employer 2021
Dwunasta edycja programu Top Employers, po raz kolejny, wskazała najlepszych pracodawców w Polsce. Jak się domyślacie jednym z nich w tym roku zostało Holcim (dawniej Lafarge). Wyróżniono nas za dobre miejsce pracy i działania skierowane do pracowników, które wpisują się w naszą codzienną filozofię dbania o nich.
Podstawową wartością Holcim jest troska o swoich ludzi. To, że nasi pracownicy są najważniejsi, wiemy od dawna. To przekonanie jest również elementem naszej strategii biznesowej. Dobrym momentem, aby podsumować ten obszar, jest przyznanie nam tytułu Top Employers Polska. Wyróżnienie przyznawane jest przez międzynarodowy instytut, na podstawie zewnętrznego i porównywalnego z innymi firmami audytu i potwierdza fakt, że nasze wartości są naszą siłą i znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Dbamy, aby było bezpiecznie i #niezwalniamy
Przede wszystkim zależy nam na tym, aby było bezpiecznie. Szczególnie ostatni rok, czas pandemii pokazał, co przez to rozumiemy. Błyskawicznie wprowadziliśmy nowe i ulepszone standardy. Dzięki nim nasi pracownicy mieli i mają zapewnioną bezpieczną i komfortową pracę. Zamówiliśmy 150 tys. jednorazowych rękawiczek i 15 tys. masek chirurgicznych – również do użytku prywatnego. W grudniu 2020 r. wszyscy nasi pracownicy, a jest ich 1.5 tys., otrzymali pulsoksymetry.
Tam, gdzie było to możliwe, wdrożyliśmy system pracy zdalnej. W zakładach odbywała się ona (i wciąż odbywa) z zachowaniem najwyższych środków ostrożności – zmiany w systemie organizacji pracy, podział na sekcje, dystans, dezynfekcja, etc.
Przez bezpieczeństwo rozumiemy również stabilność. Dbamy o to, aby trudny czas w gospodarce nie miał wpływu na naszych pracowników i ich bezpieczeństwo zatrudnienia, dlatego też dołączyliśmy do ogólnopolskiej akcji #niezwalniajmy.
Pandemia koronawirusa postawiła nas w sytuacji, w której musieliśmy sobie radzić z nowymi wyzwaniami. Dla każdego z nas najważniejsze było i jest bezpieczeństwo. Zarówno to w obszarze zdrowia, jak i stałości zatrudnienia. W obliczu pandemii, w pierwszej kolejności, poszukiwaliśmy rozwiązań i sposobów na redukcję w innych obszarach, niż zatrudnienie. Jako firma odpowiedzialna społecznie, dołożyliśmy wszelkich starań, aby nasi pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji i czuli, że dla nas są zawsze na pierwszym miejscu. Dbaliśmy i dalej to robimy, o stabilność zatrudnienia oraz bezpieczeństwo finansowe. Dlatego też dołączyliśmy do ogólnopolskiej akcji #niezwalniajmy. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy coroczny proces podwyżek wynagrodzeń oraz wypłaciliśmy nagrodę roczną. W tym samym czasie wiele firm zamrażało wynagrodzenia lub je zmniejszało.
____________
Inga Chodorowska-Korpak
dyrektor HR w Holcim
Stawiamy na otwartą komunikację
W tak niepewnych czasach i przy wszechobecnym chaosie informacyjnym niezwykle ważna była i jest otwarta komunikacja. Zależało nam, aby uspokoić nastroje wśród pracowników, ale też okazać nasze wsparcie. Powołaliśmy grupę 60 koordynatorów i nieustannie prowadziliśmy otwartą komunikację pomiędzy zarządem a całym zespołem. Prowadzimy cykliczne spotkania online oraz cotygodniowy mailing informujący o sytuacji na zakładach zarówno w obszarze produkcji czy realizacji celów, jak i liczbie zachorowań oraz stanie zdrowia pracowników. Dzięki temu informacje były i są przekazywane na bieżąco, a pracownicy mają stały dostęp do danych dotyczących działalności biznesowej oraz sytuacji związanej z koronawirusem w przedsiębiorstwie.
Rozwój ludzi to rozwój firmy i #zadbajmyosiebie
Top Employers ocenia pracodawców również pod kątem inwestycji w rozwój pracowników. Jednym z powodów, dla których przyznano nam tę nagrodę, był fakt, że w ostatnim roku nie przestaliśmy inwestować w ten obszar. Podczas gdy większość firm zamrażała środki, my nie zrezygnowaliśmy ze szkoleń rozwijających kompetencje. Zmieniła się tylko ich forma. Większość odbywała się on-line.
Wprowadziliśmy program #zadbajmyosiebie. Zależało nam, aby okazać wsparcie pracownikom i ich rodzinom oraz pokazać im, że mogą na nas liczyć. W ramach inicjatywy udostępniliśmy bazę wiedzy, która zawierała m.in. narzędzia ułatwiające pracę zdalną, czy też przydatne materiały mówiące, jak zaopiekować się sobą i rodziną, jak działać skutecznie w nowych i często wymagających warunkach. Dwa razy w tygodniu, na forum firmy, dzieliliśmy się z pracownikami sugestiami oraz propozycjami, jak zadbać o siebie w czasie pandemii, jak radzić sobie z emocjami i stresem, oraz jak zorganizować sobie pracę.